31.7.19

Πολυκατοικίες και αρχιτεκτονική στην βορειοελλαδίτικη λαογραφία του Βόλου.

Προσωπικό φωτογραφικό αρχείο Ελ. Στίκουλου - Έτος δημοσίευσης 2019

Στη λογική του αρχιτεκτονικού ρυθμού του Βόλου υπάρχει αρχιτεκτονική διατύπωση κατά την ιδία την πολλαπλή συγχρονισμένη απεικόνιση των επικείμενων διαστρωματώσεων που πρόκειται να σχολιάσουν την προτροπή, είναι μια κινησιολογία το θέμα - χορός και θέατρο στην Παιδαγωγική της Τέχνης - σχετικά με την αίσθηση της φιλοσοφίας και της θεωρίας, του Theory, όπου μια προτροπή αφορά την έναρξη και τη λεπτή εκκίνηση στη σχεδίαση την ιδία και πάλι της αρχιτεκτονικής καλλιγραφίας για όλους τους τύπους και είδη σχεδιάσεων. Σχεδιάσεις, όπως αρχιτεκτονικού ρυθμού φιλοσοφίας εκλεκτικισμού, δηλαδή αυστηρά και κάθετα έργα γραμμής και σχεδίασης. Σε μια ιδέα σαν αυτή της μετώπου και παραλίας της Πρωτοπορίας και γενικότερα θέλοντας κι ενθουσιασμένη, από τα τεχνικά προβλήματα της περιόδου, μάλιστα στο έργο της Αναθεώρησης που γίνεται στη Μαγνησία στην Ελλάδα μετά το πολύ σημαντικό εικαστικό και ζωγραφικό ταξίδι του 2012 στο Θεολογικό επίπεδο, οπότε υπάρχει μια ταλαντευόμενη κατάσταση παρατήρησης από την "κατασκευαστική", παρομοίως Μαγνησία σήμερα και την αποκατάσταση της, οπότε μιλούμε για σχεδίαση και αρχιτεκτονική. Για να τονίσουμε περαιτέρω την χρήση κι αξιοποίηση της εικόνας της παραλίας ως δημιούργημα πρωτοποριακών ευκαιριών, όπως είναι η εικαστική μεθοδολογία και η πολιτική στην οποία έχει αφεθεί το κτιστικό και οικιστικό κι όσες χρήσεις παίρνει το σχέδιο πόλεως του Βόλου. Για να προσθέσουμε μια εικαστική ζωγραφική γεύση που επιθυμούμε να αποτελεί εύρημα μικρής σπανιότητας στην πολύτιμη παρουσία και κοσμογονία του, όπου υπάρχει ένα χρώμα να αποδίδει - εδώ περιγράφουμε εικαστικά και πάλι; - για να πούμε πως επιλέγουμε να ορίσουμε την αρχιτεκτονική αφήγηση και σύνθεση μας με μικρά μπλε, αυτό είναι το εικαστικό κοσμογονικό εύρημα ανάμεσα στις εύκολες αφηγήσεις που προτείνει η πολιτική της αρχιτεκτονικής Βόλου παραλιακά. Για να πούμε πως αποτελούν μικρές αισθητές νέας σύγχρονης αίσθησης και πλακάτ χρώματος, επιδερμίδας σαν Γάλλου έρωτα παρομοίως οι πρωτοποριακές οικογένειες της Θεολογίας κάποτε, σαν αυτήν που ξεκινούσε από τον Βόλο, οπότε είναι σαν τον "Δαυίδ Άτλας" και τον "Θεόδωρο Γιαννάκη" στον εικαστικό χώρο παγκοσμίως. Μια ήπια απόδοση, φαίνεται εύρημα κι ως παιδαγωγική η υφή του ανάμεσα στις σχεδιάσεις. Υβριδικά και κοσμογονικά για πούμε πως πρωτοτυπούν και σπάνιες οι λέξεις να συνθέτουν μια περιεχόμενη συνύπαρξη της εικαστικής κριτικής. Εδώ εκκινούμε. Μικρά μπλε. 

Δική σας,

Ελευθερία Στίκουλου - Ritsa Blue


No comments: