3.12.18

Δεκέμβρης: Η πολιτική της Δογματικής Βόλου ως έδαφος Τέχνης.


Σε αυτήν την ανάρτηση επιδιώκουμε μια Πολιτική διαίσθηση στο θέμα της Πολιτικής για να διαισθανθούμε μια αύξουσα ροπή στο θέμα του Παράλιου του Βόλου ως Θεματική της Ελλάδος σαν επαγρύπνηση στην Τέχνη. Στην Ελλάδα, λοιπόν, είναι επαρκές το φαινόμενο της Αθήνας σαν Πολιτική Βόλου οπότε το 2005 αποφασίζεται από την υπογραφή του κειμένου μια κάθοδος εξαιρετικά λαμπρή στο θέμα της Πολιτικής αυτής, ώστε να ληφθούν υπόψιν οι σπουδές. Το χρώμα αυτό του μπλε πετρόλ ήταν μια επαγρύπνηση για την αυθάδικη ζωή της Πόλης του Βόλου από τις δεκαετίες '50 και '60 ως θεωρία στην Τέχνη, για να θεωρήσουμε μια Πολιτική Βόλου στο γεγονός της ζωής της Πόλης περίπου τη δεκαετία του '90 έως σήμερα. Για να θυμηθούμε απλά κι όμορφα την τεχνογνωσία της εποχής σαν χρώματα και είδος αρκεί να σκεφτούμε τη μοναδική εικόνα στη Μινέρβα του Βόλου, τη γνωστή καφετερί οπότε και Ποτάδικο της γενιάς του για τους γονείς μου, Σωτήρη και Άννα και Πολιτική Βόλου για τις παρέες τους. Είναι μια περίοδος αυτή που απασχολεί το θέμα και το παράλιο, επίσης, ώστε να επανέλθει στη μελέτη του που τόσο πολύπαθο είναι και είναι κρίμα να συμπέφτουν έτσι μαζικά αρνητικές σημασίες κι ερμηνείες, ήμασταν αξιολάτρευτοι, είναι γνωστόν! Έτσι, περίπου το 2007 κι ενώ οι σπουδές Τοπογραφίας στα Τεχνολογικά της Αθήνας Ιδρύματα στο Αιγάλεω ως στέγη κυλούν προς το δεύτερο έτος, να πούμε ότι η Ritsa Blue, υπογράφουσα φέρνει μια εικόνα της για να προταθεί στον σχεδιαστή της εποχής, της πρώτης δεκαετίας του 2000, του 21ου αιώνα που μας παρακολουθεί ήσυχος κι εξαιρετικά σύγχρονος όπως επεσήμανε αυτό το ιστολόγιο τη μελέτη του το « 2012 », για να θεωρήσουμε πώς έδωσε μια θύμηση, μια νότα, μια βεγγέρα μνήμης ώστε να τονίσει στο νου του Ευρωπαίου καλλιτέχνη τη σημασία να δημιουργήσει ένα έργο τέχνης με απλά ή πολλά μέσα γύρω του στο ατελιέ του και από το ευρωπαϊκό μπαλκόνι του για το μπαλκόνι του Βόλου, οπότε προτάθηκε μια στιγμή μου στο καφέ της Μινέρβας, καλοκαιρινοί μήνες, Ιούλης. Με έναν ελληνικό καφέ και ένα βιβλίο του νταΤζιοβάνι, για να λέμε για τέχνη τα πολλά. Πετρόλ Φούστα και κορίτσι στα καρό ως τοπάκι, κροπ - τοπ εποχής και σήμερα και μαλλιά που τα νιώθεις ως ροζ-κόκκινα και έτσι καλείται ο ιμπρεσσιονισμός να τα κατανοήσει, να το δει ο κοπτικός νους του. Εδώ και λίγες ημέρες, ο καλλιτέχνης, λοιπόν Franck Legendre στην επωνυμία αυτήν, επίσης έδωσε στη δημοσιότητα του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook μια εικόνα έργου του με τον τίτλο «Un après-midi à Volos» διαστάσεων περίπου 1.16 μέτρα επί 0.89 μέτρα, όπως εξηγεί ο ίδιος το έργο του. Σε αυτήν την αίσθηση δημοσιεύουμε το έργο σαν από εκείνη τη ζήτηση που έγινε από την εδώ υπογράφουσα κι επειδή ο Βόλος τηρεί στο παράλιο του το Θεολογικό επίπεδο και το προστατεύει η Τραπέζη της Ελλάδος. Σε αυτό το ήθος κι ενώ αριθμεί δεκάδες εκατομμύρια πιθανότητες έργων τέχνης στη Συλλογή αυτή για τη Βόρεια Ελλάδα, θα ασκήσουμε κινησιολογικά κι ενώ ήδη συμβαίνει με γραφή ψηφιακά είδος Τέξτασυ της γιαγιάς μου Αγγελικής Χατζημιχάλη στο είδος, κι ενώ συγκαταλέγουμε πολλά ήθη και είδη τους, σαν την Αμαλία Μεγαπάνου ή τη Μαρίνα Λαμπράκη - Πλάκα, θα αναφέρουμε κάποια είδη πολιτικής στο έργο του καλλιτέχνη - ιμπρεσσιονιστή Legendre. Σε αυτό το έργο ο Legendre διδάσκει μια πολιτικάζουσα διάσταση σαν πολιτική Βόλου ή Volou οπότε το αρέσκον αυτό κείμενο είναι επιπλέον αυτάρεσκο σαν Πολιτική, δηλαδή η κοπέλα που γράφει εδώ έχει από τους γονείς της ένα σημαντικό μερίδιο ομορφιάς και ζωής στην Ελλάδα, οπότε εξηγεί μια λανθάνουσα κατάσταση η υπόλοιπη πραγματικότητα. Στην πολιτική αυτή Βόλου ή Volou εξετάζει μια ιδέα τέχνης οπότε ο καλλιτέχνης που δέχεται να συμμετέχει ξεκινά και χορεύει μόνος του στο χώρο που θα ξεκινήσει το δρώμενο του έργου τέχνης κι όπως πολύ εύστοχα κι ένα παράδειγμα σε όλες τις αναφορές αυτές του ήλιου και του φωτός εδώ, του μαγνησιωτικού αποτελεί ο Legendre. Σε αυτήν την ιδέα του Φρανκ θέλουμε να τονίσουμε την αγάπη, την υγεία και την ομορφιά στα νέα δικαιώματα της Τέχνης στον πλανήτη. Μια τέχνη πολύ υψηλή θετικά στο να παρουσιάσει μια ιδέα πολιτικής στην κοπέλα που αναπαριστά επίσης. Οξύμωρα στοιχεία, ροζοκόκκινα μαλλιά, αίσθηση στο ντύσιμο και μια ιδέα κοριτσιού σε αναπόληση, αυταρέσκεια πολύ μελετημένη όπως αποδείχθηκε. 

Δική σας,

Ελευθερία Στίκουλου - Ritsa Blue
 

No comments: